Ελένη η πόρνη… ένας άγγελος στην κόλαση!

 

Μια φορά κι έναν καιρό, μέσα στη δεκαετία του ’70, ήταν η Ελένη, ένα γλυκύτατο κοριτσάκι γύρω στα 14 με ξανθά μαλλιά και γαλανά μάτια, με ψυχή μάλαμα και καρδιά γεμάτη καλοσύνη, καλή μαθήτρια και καλή νοικοκοιρά. Ένας άγγελος με λίγα λόγια, ένα κορίτσι υπόδειγμα, ένα πλάσμα παράδειγμα προς μίμηση για όλα τα κοριτσάκια της Κύπρου. Μια νύχτα, αφού κοιμήθηκαν όλοι στο χωριό, η μπεκροκανάτα η μητέρα της, μην αντέχοντας άλλο να βλέπει τον σύζυγό της να βιάζει επανηλειμμένα το μικρό της αγγελούδι, το πέρνει από το χέρι κακήν κακώς, το βάζει μαζί της στο λεωφορείο της γραμμής και κατευθύνονται προς την Λεμεσό. Όταν φτάνουν, γύρω στα μεσάνυχτα,  η μητέρα αφήνει το αγγελούδι της μόνο σε ένα παγκάκι με τη δικαιολογία ότι πετάγεται για μια δουλειά και επιστρέφει. Το αγγελούδι γίνεται αντιληπτό από έναν «κύριο» της νύχτας, ο οποίος το μαζεύει και το πέρνει στο διάσημο μπουρδέλο της τουρκάλας μαντάμ Σουλτάνας. Έτσι, λοιπόν, αρχίζει ο γολγοθάς της Ελένης. Η Ελένη έγινε πουτάνα, όπως άλλωστε και η ίδια δεν παραλείπει να μας το υπενθυμίζει σε κάθε επεισόδιο με την ίδια ωμότητα και την ίδια έκφραση δυστυχίας στα μάτια. Ξέρω, ξέρω!  Όσοι δεν παρακολουθείτε τη σειρά θα σας έχουν γεννηθεί σίγουρα απορίες! Πώς όλα τα χαρίσματα προσγειώθηκαν και εγκαταστάθηκαν στο σώμα της Ελένης; Τα γεγονότα έγιναν πριν ή μετά την εισβολή του 1974; Γιατί την βίαζε ο πατέρας της; Γιατί δεν έκανε κάτι η μάνα για να το σταματήσει; Κυκλοφορούσαν λεωφορεία μετά τις 9 το βράδυ στους δρόμους της Κύπρου, και μάλιστα στην ύπαιθρο, τη δεκαετία του ’70; Τι σκεφτόταν η δόλια μάνα και άφησε το κοριτσάκι της, 12 η ώρα τα μεσάνυχτα σε ένα παγκάκι μιας πόλης φημισμένης για τα μπουρδέλα της;  Ήθελε να το σώσει ή μιας και ήταν «χαλασμένο» να του δώσει την τελευταία σπρωξιά στον γκρεμό; Και που είστε ακόμα! Σήμερα, είμαστε αισίως κάπου στο 20ό επεισόδιο και αυτές οι απορίες είναι μόνο από το πρώτο επεισόδιο (ή το μισό, δε θυμάμαι). Και νομίζετε ότι στη συνέχεια δίνονται απαντήσεις σε αυτά τα εύλογα ερωτήματα; Όχι, φυσικά! Πού να χάνουμε χρόνο σε λεπτομέρειες! Οι εξελίξεις τρέχουν και τα χρόνια περνάνε πολύ γρήγορα!  Ήδη στο 4ο επεισόδιο η Ελένη έγινε 20-22 χρονών! Οι συνάδελφοι της όμως όχι! Έμειναν όπως ήταν στο πρώτο επεισόδιο, δηλαδή πριν 6-8 χρόνια! Μόνο η Ελένη μεγάλωσε! Κακομοίρα! Από τις άλλες πουτάνες δεν πέρασε ούτε μία μέρα από το αλαβάστρινο προσωπάκι τους! Και μετά μου λέτε ότι κακοπερνούν! Θα μου πείτε πού να τρέχουν τώρα οι μακιγιέρ της σειράς να ζωγραφίζουν ρητίδες και μαύρους κύκλους κάτω από τα μάτια! Ποιός θα καταλάβει τη διαφορά; Και κάπως έτσι άρχισαν  να βαριούνται να προσπαθούν να γυρίσουν μια σειρά που διαδραματίζεται τη δεκαετία του ’70 σε μια πόλη του 2010. Θέλει πολλή προσπάθεια! Και, επίσης, λόγο χαμηλού προυπολογισμού στο κατώφλι της οικονομικής κρίσης σκέφτηκαν: «Ας πούμε ότι η Ελένη ήταν 14ων  το ’79 (βολεύει κι όλας αφού δεν αναφέραμε την εισβολή), τότε 20 χρονών θα ήταν το 85! Το 1985 είναι πολύ κοντά στο 1990. Άρα αν πούμε ότι είμαστε στη δεκαετία του ’90, αυτό είναι πολύ κοντά στο 2000, δηλαδή στο σήμερα! Άρα δε χρειάζεται να προσαρμόσουμε ούτε τα ρούχα, ούτε τα χτενίσματα, ούτε τα σπίτια, ούτε τα αυτοκίνητα!» Κι έτσι κι έγινε. Κάπου στο 10ο επεισόδιο, λοιπόν, γίνεται μια αναγκαστική προσγείωση στη δεκαετία του ’90, κοντά στα 2000, με την Ελένη να παραμένει κοντά στα 20 και τις άλλες πουτάνες να μην έχουν αλλάξει καθόλου! Φυσικά τα αδέρφια της Ελένης, τα οποία όταν αυτή έφυγε από το χωριό ήταν 5 χρονών περίπου, τώρα κοντεύουν να πάνε πανεπιστήμιο, ενώ ο μικρότερός της αδερφός έχει ήδη παντρευτεί και ετοιμάζεται και ο δεύτερος! Η μάνα της δε… θεά,ο πατέρας της μοντέλο! Υπήρχαν πλαστικοί χειρουργοί τότε στην Κύπρο; Μα τι λέω, αφού είμαστε σχεδόν στο 2000! Άρα έκαναν όλοι πλαστική! Σας διαφεύγει και κάτι άλλο αγαπητοί δημιουργοί της σειράς: Αφού αποφασίσαστε να αλλάξετε δεκαετία γιατί τα σκηνικά στο πατρικό της Ελένης έχουν μείνει ίδια; Υπάρχει κάνενα σπίτι σε χωριό της Κύπρου μετά το ΄90 που κοιμόντουσαν στις σιδερένιες καρκόλες της γιαγιάς, με υφαντά σεντόνια κεντημένα στο χέρι και φορώντας ακόμα τα πρώτα παντελόνια, διάδοχους της θρυλικής μας βράκας; Και γιατί η κυρία Μελανί, πρώην ιερόδουλος και νυν παραδουλεύτρα του μπουρδέλου, πλένει όλα τα βρακιά και τα σεντόνια των ιερόδουλων στο χέρι; Δεν είχε λεφτά η Σουλτάνα να της πάρει ένα πλυντήριο; Αφού μόνο «το Ελένι», όπως αποκαλούσε την Ελένη η Σουλτάνα, έπαιρνε για κάθε πελάτη που «την έπαιρνε» 500 λίρες και συνεχώς μας υπενθυμίζουν στη σειρά ότι είχε πολλή κίνηση το δωμάτιό της μιας και δεν προλάβαινε να κοιμηθεί από τους πολλούς πελάτες! Γιατί θα μου πείτε! Αφού ήταν η καλύτερη πουτάνα που γεννήθηκε ποτέ! Έξυπνη αλλά και πανέμορφη, άριστη γνώστης του αντικειμένου της αλλά και σκεπτόμενη, πρόστυχη αλλά και σοφή, πουτάνα αλλά ευγενική! Όλες οι χάρες συνέχιζαν να πέφτουν από τον ουρανό και να προσγειώνονται πάνω στην Ελενούα, όπως χαιδευτικά την φωνάζουν όλοι όσοι την αγαπούσαν. Έτσι άλλωστε δικαιολογείται και ο τίτλος: «Ελένη η πόρνη, ένας άγγελος στην κόλαση»! Αυτό που δεν δικαιολογείται είναι η ακεραιότητα του χαρακτήρα της! Αφού μπήκε από τα 14 στο μπουρδέλο πότε πρόλαβε να αποκτήσει γνώσεις που συνεχώς διαφημίζει μέσα από τα λεγόμενά της, τις οποίες οι περισσότεροι από εμάς αποκτήσαμε σε μεγαλύτερη ηλικία στα θρανία των σχολείων; Πώς παραμένει τόσο ευγενική και καλοσυνάτη όταν από τα 14 της μέχρι σήμερα έχουν περάσει από πάνω της 100άδες άντρες «καταστρέφοντας την παιδική της αθωώτητα και σκοτώνοντας την ψυχή της», όπως η ίδια βρωντοφωνάζει κάθε 3 επεισόδια με δάκρυα στα μάτια; Πώς γίνεται να είναι σοφή και καλλιεργημένη και να αντιλαμβάνεται τον χαρακτήρα των ανθρώπων μόνο με την πρώτη ματιά αφού σε όλη την εφηβική και ενήλικη ζωή της είναι κλεισμένη στο δωμάτιο ενός μπουρδέλου και έρχετε σε επαφή μόνο με πουτάνες, μαστρωπούς και ξεληγωμένους άντρες που το μόνο που θέλουν είναι να βιάσουν την ψυχούλα της; Και γιατί κύριοι διαλέξατε αυτή την «ηθοποιό»η οποία δε γίνεται σε καμία από τις παραπάνω ιδιότητές της πειστική; Ούτε καν στο «πανέμορφη»; Τι δηλαδή, επειδή έχει γαλάζια μάτια και ξανθά μαλλιά; Και η Άγγελα Μέρκελ, αν δεν κάνω λάθος, έχει ξανθά μαλλιά και γαλανά μάτια αλλά δεν της δώσαμε και το ρόλο! Άσε που σε ένα επεισόδιο είχε ξεχάσει να φορέσει τους γαλάζιους φακούς η εν λόγω πρωταγωνίστρια και έβγαλε όλο το επεισόδιο με καστανά μάτια! Αφήστε που ενώ σε κάθε επεισόδιο πλαντάζει στο κλάμα και χτυπιέται στα πατώματα δεν έχουμε δει ούτε μία σταγόνα δάκρυ να κυλάει από τα μάτια της! Μόνο τα χείλη της σουφρώνει σαν μωρό που γκρινιάζει στη μαμά του που δεν το αφήνει να φάει παγωτό πριν το γεύμα του μεσημεριού! Αλλά ακόμα και το κλάμα, ο οδυρμός ,η θλίψη και η οργή εκφράζονται από την Ελενούα και τις υπόλοιπες τσούλες, όπως τις αποκαλεί η νέα τους πατρώνα Εύα εξ Ελλάδος, με μια ευγένεια, με τρόπους, με ωραίο λεξιλόγιο και ολοκληρωμένες εκφραστικές προτάσεις!  Ίσως να είχαν σπουδάσει δικηγόροι, γιατροί και αρχιτέκτονες, να μην κατάφεραν να βρουν δουλειά και να έπεσαν στα δίκτυα της πορνείας!  Έτσι κι αλλιώς αυτό αποδεικνύει και το ντύσιμό τους: φούστες μέχρι το γόνατο, μακρυά μανίκια και ζιβάνγκο, περιποιημένα μαλλιά πιασμένα σε καθωσπρέπη κότσους, ταγεράκια και απαλό μακιγιάζ. Προσωπικά δεν έχω πάει ποτέ στις πουτάνες αλλά δε λέμε «αυτή είναι ντυμένη σαν πουτάνα» όταν δούμε μια γυναίκα με υπερβολικά έντονο μακιγιάζ, δικτυωτό καλτσόν, κόκκινες γόβες, μικροσκοπικές φούστες μέσα από τις οποίες διαγράφεται το στρινγκ, λεοπάρ γούνες, πλατινέ μαλλί και ασημί μπλούζες με στρας μέρα μεσημέρι; Αλλά τι λέω, αφού προσγειωθήκαμε στο 2000 όπου οι περισσότερες κοπέλλες στην ηλικία της Ελενούας ντύνονται κατ’ αυτό τον τρόπο! Τέλωσπάντων! Και σε αυτό το μπουρδέλο είναι όλες κακομοίρες! Καμία δε θέλει να βρίσκεται εκεί μέσα και όλες ονειρεύονται πότε θα έρθει ένας πρίγκιπας να τις αρπάξει από το μαλλί και να τις βγάλει από τον βούρκο της ακολασίας! Όπως τη γλυκιά μας και αθώα Φωτεινούλα, μια αμφιβόλου «σώας τας φρένας» πόρνη. Παρ’ όλα αυτά καμία δεν προσπάθησε ποτέ να φύγει από το μπουρδέλο. Ούτε όταν ο νταβατζής που τις πρόσεχε δολοφονήθηκε και έμεινε το μπουρδέλο χωρίς προστασία. Ούτε όταν στο Ελενάκι η Εύα αγόρασε αμάξι για να κάνει κατ’ οίκον «εξυπηρετήσεις» στους αγαπημένους της πελάτες, η εν λόγω πουτάνα σκέφτηκε να λοξοδρομίσει και να το σκάσει! Μόνο κλαίνε όλη μέρα και διερωτώνται πότε θα καταφέρουν να φύγουν από αυτό το βούρκο! Και η δικαιολογία; «Και να φύγω που να πάω, ποιος να με δεχτεί αφού είμαστε στιγματισμένες και δαχτυλοδειχτούμενες»! Δηλαδή, τράβα με κι ας κλαίω! Μάλλον ξέχασαν οι σεναριογράφοι ότι μας προσγείωσαν απο το ’70 στο 2000 όπου η Κύπρος δεν είναι πλέον ένα μεγάλο χωριό και οι κάτοικοι της Λεμεσού δεν γνωρίζουν τους κατοίκους της Πάφου και της Λευκωσίας έναν προς έναν! Γιατί δεν παραδειγματίζονται από την Μοίρα που το έσκασε μια νύχτα με φεγγάρι και με τα πόδια έφτασε στο κατώφλι ενός σπιτιού σε ένα χωριό κάπου στα βουνά όπου μια γριά της άνοιξε την πόρτα και την δέχτηκε με ανοιχτές αγκάλες χωρίς να ρωτίσει τίποτα και από εκείνη την ημέρα ζει ευτυχισμένη; Αλλά, όπως ζητοκραυγάζει μυξοκλαίγοντας κάθε Τρίτη και Πέμπτη βράδυ η Ελενούα «Το κορμί μου το βρώμισαν, την ψυχή μου όμως όχι»! Αυτό έχει σημμασία! Τι κι αν είσαι πουτάνα, τι κι αν έχεις χάσει καθε αξιοπρέπεια και κάθε παιδική αθωώτητα, τι κι αν έχεις χάσει και τα αυγά και τα πασχάλια και αν έχεις βγάλει και το σχοινί και το παλούκι, η ψυχή σου παραμένει αλώβητη, δυνατή, αγνή, αθώα και πάνω απ’ όλα καθαρή! Σαν της Μπουμπουλίνας ένα πράγμα! Άρα γιατί να φύγεις; Για να βρεις μια δουλειά και να ξυπνας από τις 6 το πρωί, να πέρνεις ένα ξερό μισθό, και να παρακαλάς το κάθε παλικάρι να σε παντρευτεί έστω κι αν πριν από αυτόν σε έχουν πάρει άλλοι 1000; Κάθεσαι στο μπουρδελάκι σου, με αυτοκίνητο, σατέν σεντονάκια, μια παραδουλεύτρα να σου πλένει, να σου σιδερώνει, να σου μαγειρεύει και ο κάθε ένας που περνάει το κατώφλι του υπνοδωματίου σου να σου ακουμπάει αβασάνιστα στο κομοδίνο 500 ευρώ! Δείτε τι έπαθε η αγαπημένη μου Γκιούλ, που πίστεψε στα λόγια τα μεγάλα, έφυγε με τον αγαπημένο της Αχμέτ και την εκνευριστικά τρισχαριτωμένη και καλοκάγαθη κορούλα της Σάρα για να ζει σε ένα χαμόσπιτο του ’50 με τον Αχμέτ να ξημερωβραδιάζεται παίζοντας χαρτιά.Παρένθεση: την κορούλα που την βρήκανε; Ποιόν έχει μέσον μέσα στην παραγωγή του σήριαλ και συνεχώς διαφημίζει την υπέροχη φωνή της και την ακατανίκητη ικανότητά της στο πιάνο; Αυτή και η Ελενούα! Η οποία προσεύχεται, η μουρλοκακομοίρα, για όλους και βρίσκει άστεγους στο δρόμο και τους μοιράζει 10λιρα! Που σπεύδει σε κάθε σκηνή στην οποία κινδυνεύει μια άλλη πουτάνα και την σώζει από τα χέρια του μαστρωπού! Που σε κοιτάζει στα μάτια και καταλαβαίνει τον πόνο σου και διαβάζει τα μυστικά σου. Που σου πιάνει το χέρι και σου χαιδεύει τα μαλλιά με κατανόηση και τρυφερότητα.Που δεν κρατάει ποτέ κακία σε κανένα. Που με τόση μαεστρία και με μία κίνηση αστραπή έκοψε τα γεννητικά όργανα του πατριού της σαν να ήταν πορτοκάλια! Και που ολόκληρο σήριαλ είναι κομμένο και ραμμένο πάνω της! Που ένα ολόκληρο βιβλίο αποτελεί φόρο τιμής στην μεγαλύτερη πουτάνα της Λεμεσού και πάσης Κύπρου! Που ολόκληρη η ομάδα παραγωγής, σκηνοθεσίας και σεναρίου υψώνει σε κάθε επεισόδιο την Ελενούα στο βάθρο της ηρωίδας-πρότυπου κάθε μέσης Κύπριας νοικοκυράς! Εμπρός στο δρόμο που χάραξε η Ελένη! Εμπρός με το σατέν βρακί για λάβαρο και το δικτυωτό καλτσόν σημαία! Για την Ελενούα ρε γ..ο!

About these ads

~ από roisv στο Φεβρουαρίου 17, 2011.

3 Σχόλια to “Ελένη η πόρνη… ένας άγγελος στην κόλαση!”

  1. Wraies malakies grafeis! Anti na deis to skopo pou graftike ayto to vivlio kai to mnm pou exei na dwsei stous thletheates, kathesai kai parathreis an h elenh kai oi alles oi poutanes einai swsta ntumenes gia thn epoxh tous. Alla tetoioi grothoi san kai sena yparxoun pou parasiroun tous anagnwstes me tis malakies pou grafoun.

    • Koita na deis Popara! Anthropoi xoris xioumor exoun katastrepsei ton kosmo, kali ora san esena! Se ayto to arthro kai se dekades alla pou exoun graftei gia to en logo sirial, krinoun me xioumor to poso tragiko einai to sirial se apopsi skinothesias, koustoumion, senariou klp kai OXI tin pragmatiki istoria ayton ton anthropon! An me rotas emena tous anthropous pou ezisan aytes tis katastasei toys prosblaloun o idios o skinothetis, o paragogos kai i senariografos-syggrafeas (o theos na tin kanei) pou exei metaferei sto biblio (pou gia mena ta biblia einai filosofia kai oxi arlekin kai xazomares pou o kathenas mporei na ekdidei) kai stin tileorasi me ton pio gelio tropo mia dramatiki istoria! An thes me kapoious na ta baleis na ta baleis me aytous kai oxi me tous kakomoirous tous tiletheates pou angkazontai na blepoun tetoiou eidous mpourdes! Kai gia na min milisoume gia to gegonos oti i syggrafeas den ekane oute mia ereyna (os astynomikos pou itan) gia an dei kai tin pleyra ton ypoloipon gia ti zoi tis elenis alla arkestike stis martyries mono tis elenis pou, an gnorizeis apo biblia me basi alithines istories, prepei na ginetai ereyna kai oxi na parousiazoume tin istoria apo ta matia mono enos antrhopou. Ki emena na mou elegan na po tin istoria tis zois mou ennoeite oti tha ta elega ola yper mou kai tha aytoapokaloumoun kai aggelos!!!!

      • otan akousa gia ayth thn istoria nomiza oti tha htan arketa endiaferousa kai oti mporei epitelous na allaksei selida h thlewrash. twra omws pou eida th seira mexri th mesh, (de mporw na dw allo) katalava poso moufa einai.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: